Nowoczesne strony nie muszą być skomplikowane

Tylko duże, poważne firmy lub osoby prowadzące na szeroką skalę działalność przez internet potrzebują i w pełni mogą wykorzystać wydajność bardzo rozbudowanych stron, prawdziwych portali z ogromną ilością wbudowanych funkcji. Przeciętna osoba najprawdopodobniej będzie zadowolona z prostej witryny, która zapewni jej odpowiednią reklamę. Najprostszą wersją, jakie tworzą specjaliści realizujący projektowanie stron internetowych http://d2m.pl/oferta/szczegoly/strony-internetowe-i-aplikacje-webowe, są zwykłe „wizytówki”. Taką witrynę wbrew pozorom dość trudno jest obmyślić nadając jej oryginalność, ale samo wykonanie przeważnie nie nastręcza poważnych problemów. Pomysł musi z miejsca interesować potencjalnych odwiedzających, bo z wizytówką ma się do czynienia np. przy uzyskaniu do kogoś kontaktu i ważne jest wywołanie natychmiastowego dobrego wrażenia. W zakresie szaty graficznej takich stron projektowanie stron internetowych stanowi prawdziwą sztukę. Osoby zajmujące się tym często starają się w szatę graficzną wkomponować elementy lubiane przez zleceniodawcę, jakieś wyróżniki, cokolwiek co pozwoli odwiedzającym szybko zapamiętać stronę i później przy niezbędnej okazji łatwo wywołać ją z pamięci. Innym typem dość prostej strony jest witryna przedsiębiorcy lub firmy osadzona w tematyce konkretnej branży.

Szczegółowe informacje

Na takiej stronie znaleźć się muszą wyczerpujące informacje na temat prowadzonej przez kogoś działalności, być może jakieś elementy ofertowe (dotyczące handlu w formie stacjonarnej bądź przez internet), jak też dane kontaktowe, adres, dojazd itd. Zmieścić się powinna również galeria oraz możliwość przejrzenia informacji na temat towarów, usług, jakiś formularz do pozostawiania komentarzy itd. W efekcie projektowanie stron internetowych w przypadku takim uwzględnia stworzenie zwartej, stabilnej formy, umiejętnie podkreślającej każdy z wymienionych aspektów. Ponieważ zwykle jest to strona branżowa, dane znajdujące się na niej trzeba zamknąć w oprawie uwypuklającej najważniejsze treści, a szata graficzna nie musi z miejsca rzucać się w oczy (tym bardziej nadmierną jaskrawością czy zastosowaniem tzw. bajerów nie do końca atrakcyjnych dla odwiedzających).